Reviews van deze auteur

reacties:

Review: volgens mij niets gedaan

Geachte Heer Stefaan Haegemans wonende te Blaasveld,

U hebt bij ons in de Kliniek een liposculptuur behandeling onderging op 10 oktober 2023 waarbij er 5,4 liter vet verwijderd werd. Verwijderd vet in steriele containers stond op uw kamer waarvan u ook foto’s hebt genomen met uw GSM. Dit is alleen puur vetweefsel geteld, zonder infiltratievloeistof, wat komt op 5kg verlies van uw lichaamsgewicht.

Tijdens het consultatiegesprek van 1u en 15 minuten werd u ingelicht over techniek van de behandeling en de herstelperiode. U hebt na de uitleg de overeenkomst getekend waarin staat dat u de mogelijkheid gekregen hebt om vragen te stellen i.v.m. de ingreep en de antwoorden hierop waren zeer duidelijk. Men heeft u ook een formulier met post-operatieve instructies overhandigd en u bent bereid, zowel in het belang van een goed verloop van de ingreep als van uw herstel, u strikt aan de gegeven aanwijzingen te houden. De door u op 10/10/2023 ondertekende overeenkomst bevindt zich in uw medisch dossier bij ons in de kliniek.

Zoals aan elke patient die bij ons in de kliniek behandeld is hebben wij 2 richtlijnen gegeven die belangrijk zijn om het resultaat (lichter en strakker figuur) te kunnen bereiken.

Ten eerste kreeg u een korset op maat om een strakkere vorm na het verwijderen van het laagje vet te kunnen aanhouden tijdens de eerste 8 weken. In deze periode wordt een laagje bindweefsel aangemaakt op de plaats van het verwijderd laagje vet ter hoogte van uw torso. De aanmaak van bindweefsel wordt gedaan door uw lichaam zelf, wat deel is van de fysiologie van weefselherstel.

Ten tweede vragen wij in de periode van de genoemde 8 weken (aanmaak van bindweefsel) en 4 maanden (inkrimping van aangemaakt bindweefsel) NIET ZWAARDER TE WORDEN. Dit is heel belangrijk gezien het bindweefsel kan inkrimpen mits de ruimte waar vet verwijderd werd leeg blijft. Als vet terug is wordt het inkrimpingsvermogen van bindweefsel tot een minimum beperkt. Daarom vragen wij vanaf de tweede week (na het begin van wegtrekken van de zwelling) om u dagelijks ‘s morgens te wegen en het gewicht op te schrijven. 8 Weken na de behandeling moest u op uw streefgewicht zijn: uw gewicht voor de behandeling min 5 kg vet dat wij verwijderd hebben.

U hebt deze instructies ook schriftelijk meegekregen.

Tot onze spijt stellen wij vast dat uw perceptie van de uitleg redelijk bizar is. Namelijk, in uw reactie van 04/12/2023 op Dieetervaringen en op Google schrijft u dat, wij citeren: “Vet vervangen is door oplosmiddel dat vanzelf uit het lichaam zou verdwijnen.”
Dit werd nooit aan u verteld en aan geen enkele patient in de loop van 18 jaar van onze praktijk. Infiltratievloeistof is geen oplosmiddel en dient om het vetlaagje vrij te maken en niet om het te vervangen.

“Inwendige spierskelet zou samentrekken en alles zou over een periode van 10 weken strakker worden.” Dit is blijkbaar door u zelf bedacht. De samentrekking van inwendig spierskelet bestaat niet. Wij hebben uitleg gegeven over inkrimping van aangemaakt bindweefsel in de plaats van het verwijderd vet en niet over inkrimping van skelet noch spieren. Dit gebeurt mits behoud van verschil in gewicht voor de behandeling en na de behandeling, wat in uw geval 5kg (5,4 liter) verwijderd vet is. Helaas schrijft u zelf dat het 1,5kg is na 10 weken wat betekent dat 5-1,5 = 3,5kg VET TERUGGEKOMEN IS.

Hierbij concluderen wij dat uw stelling “volgens mij niets gedaan” niet overeenkomt met de realiteit. Wij stellen ook vast dat uw reactie misleidend is voor de lezer en niet correct ten opzichte van onze kliniek.

Hierbij merken wij op dat in uw mail aan ons van 09/11/2023, 4 weken na de behandeling U ZELF OVER POSITIEVE RESULTATEN SCHRIJFT, wij citeren “buik, maag en borstklier wel elke dag strakker en harder worden”, “ik kan in mijn buik niet meer knijpen”. Dit komt ook NIET OVEREEN met uw stelling in uw reactie van 04/12/2023 “volgens mij niets gedaan”.


Hoogachtend,


Directie van de BCAS Kliniek

Review: Nare ervaring

Geachte Mevrouw,

Hierbij bevestigen wij dat tijdens 12 minuten durende TELEFONSICH gesprek op zaterdag 26 november 2022 (zaterdag is en vrije dag) alle antwoorden op uw vragen worden gegeven door de plastisch chirurg van wacht. Het spijt ons als u de uitleg niet kunt begrijpen. De andere patiënten kunnen het blijkbaar wel, wij hebben geen klachten betreft informeren en dit gedurende 16 jaar. U legde ons uit over COVID maatregelen in Nederland en hoe moeten wij het toepassen in BCAS Kliniek is Brussel, België. U had moeilijk om te begrijpen dat Kliniek in Brussel, België is en niet in Utrecht (?). U hebt zelf vermeld dat u medisch ongeschoold bent. Zoals het tot 3 keer naar u toe uitgelegd is tijdens telefonisch gesprek door chirurg zelf het is beter dan dat u de infobrief van BCAS Kliniek aanvraagt via www.bcas.be waar u ons trouwens gevonden hebt en via onder pagina contacten uw vragen stelt. Wij slaagde in om dit 3 keer aan u mee te delen maar u begreep blijkbaar niets van. Het is spijtig gezien dat u de infobrief rustig zou kunnen lezen en dan BEGRIJPT u het tenminste beter VOOR u uw mening op sociale media begint TE VENTILEREN over narcose en dergelijke wat bij ons NOOIT gedaan wordt en op deze manier de lezers VERKEERD INFORMEERT en in verwarring brengt . Het is niet correct. Begrijpt u ons niet verkeert mevrouw, met al respect maar wij kunnen de cognitieve vermogen van uw niet vergroten en dit tijdens de eerste informatief telefonisch gesprek van 12 minuten. Wij hopen dan de andere lezers dit wel kunnen begrijpen.

Hoogachtend,

Directie van BCAS Kliniek
Brussel, 26-11-2022

Review: Teleurgesteld

Geachte Mevrouw,

Het lijkt ons vreemd dat u niet op controle bent geweest 6 maanden na liposculptuur. Het is volledig gratis zoals het in detail uitgelegd is op schriftelijke richtlijnen na liposculptuur die u heeft meegekregen tijdens het intake gesprek.

Zoals u weet, wij hebben gedurende 1 uur tijdens de consultatie en nog gedurende 20 minuten op uw kamer in detail uitgelegd betreft nazorg: eerste 2 dagen compresjes en dan papieren pleistertjes om de 3 dagen vervangen ter hoogte van de hechtingen van 3mm tot de hechtingen vanzelf oplossen in de loop van de 4e week. Voor de meeste patiënten is het absoluut geen probleem om dit zelf te doen. En daarom organiseren wij geen standaard nazorg bij ons in de kliniek terwijl de arts telefonisch permanent bereikbaar is in geval van vragen.

De reden dat u niet op controle-evaluatie gesprek bent geweest 6 maanden na de behandeling weet u best zelf. Nochtans denken wij dat de lijst van uw dagelijks gewicht die wij vragen op te stellen van week 2 tot week 8 na de behandeling niet bestaat. Met andere woorden: u schrijft dat u weegt 75kg begin juni 2022 terwijl u 75kg reeds moest wegen 8 weken na liposculptuur: begin januari 2022. Het verwijderd vet stond op uw kamer in steriele containers en uzelf en de begeleidend persoon konden het zien en ev. een foto nemen. Na het afnemen van de zwelling en verdwijnen van restjes van infiltratievloeistof - 8 weken na de behandeling - moest u al 75kg wegen en dit gewicht 4 maanden lang aanhouden om het aangemaakt bindweefsel optimaal te laten inkrimpen. U hebt in uw dossier getekend dat u deze uitleg begrepen hebt en u dit zal opvolgen.

Het lijkt ons dat dit niet gebeurd is. Dit is de reden waarom het aangemaakt bindweefsel niet voldoende kon inkrimpen. Gewichtscontrole/niet zwaarder worden is cruciaal om de behandelde ruimtes vetvrij te houden om het aangemaakte bindweefsel te laten inkrimpen. Wij zien geen bewijs van uw gewichtscontrole gedurende de eerste 8 weken na liposculptuur.

Zoals het reeds uitgelegd is, tijdens consultatiegesprek, wij zijn heel verschillend van buiten maar weefselherstel binnenin/aanmaak van bindweefsel gebeurt op identiek dezelfde manier bij alle gezonde personen.

Met andere woorden: u hebt het korset van aangemaakt bindweefsel maar die kan niet voldoende inkrimpen, vooral ter hoogte van uw buik, en dit is omwille van niet voldoende controle van uw gewicht.

Het spijt ons dat we dit nogmaals publiek moeten uitleggen.

Gezien dat we uw identiteit niet kennen kunnen wij geen door u getekende overeenkomst van uw medisch dossier publiceren waar u bevestigt dat u deze uitleg begrepen hebt (na 1 uur en 20 minuten uitleg) en schriftelijk heeft meegekregen op de dag van de behandeling. Mits wij uw identiteit zouden kennen zouden wij de genoemde overeenkomst publiceren op basis van recente wet van medical disclosure.

Wij hopen dat bij deze de lezers beter kunnen begrijpen dat het resultaat niet alleen afhangt van de inspanningen van de kliniek maar ook van de patiënt zelf. Het is evident dat wij niet kunnen toveren: het verwijderd vet moet gedurende 8 weken + 4 maanden verwijderd blijven om het aangemaakt bindweefsel te laten inkrimpen en daarom vragen wij de patiënt om dagelijks te wegen en geven wij zelfs instructies betreffende de voeding om toename van gewicht te kunnen anticiperen.

Hoogachtend,
Directie van BCAS Kliniek

Review: Zware oplichting

Geachte Mevrouw,

Wij hebben per toeval uw reactie ontdekt op de website van Dieetervaringen.

Bij deze stellen wij vast dat uw reactie erg bizar en volstrekt misplaatst is.

Mits u ons vieze slagers noemt nemen wij dat aan als ernstige laster en eerroof tenzij u een echte psychiatrische patiënte bent waarvoor wij onze spijt willen betuigen.

In de afgelopen 10 jaar hebben wij van 3000 liposculptuur patiënten die wij hebben behandeld nooit zulke beledigingen gekregen.

Gezien dat wij ons best doen om onze patiënten op een correcte manier te helpen vinden wij uw mening niet waarheidsgetrouw en beschadigend.

Het spijt ons dat u niets heeft begrepen betreft onze uitleg over de liposculptuur behandeling.

Onze uitleg bevatte:

- consultatiegesprek van 1u,

- uitleg van 30 min op de kamer met aftekenen van te behandelen locaties,

- begeleiding van 2u na de behandeling en de richtlijnen op papier betreft de nazorg.

Het verwijderd vet in steriele containers stond op uw kamer zoals bij elke patiënt die bij ons in de kliniek behandeld is. U hebt foto's met uw GSM kunnen nemen.

In uw medisch dossier hebt u getekend dat u de richtlijnen van 8 weken drukkledij dragen en 4 maanden niet zwaarder worden hebt begrepen en zal opvolgen.

6 Maanden na de behandeling had u recht op een gratis evaluatiegesprek:

- Wij hebben u nooit op evaluatiegesprek gezien.

- Wij hebben u nooit telefonisch gehoord om uw vragen te kunnen beantwoorden.

Bij deze stellen wij vast dat wij weten zelfs niet waarover u klaagt.

De toch zware beledigingen laten wij niet onopgemerkt op het internet staan en zullen ons recht tot verdediging benutten met de dagvaarding van uw persoon bij de Rechtbank van Eerste Aanleg te Brussel.

Hoogachtend,

Directie van de BCAS Kliniek

Review: Zware oplichting

Geachte Mevrouw,

Met alle respect, maar we zouden toch adviseren om te stoppen met uw reacties.

De woorden die u in uw reacties gebruikt zijn serieus beledigend.

Het kan zijn dat uw psychologische toestand om een of andere reden u dit niet laat inzien.

Nochtans, bij de volgende reactie van u van deze aard dienen wij klacht in bij de Rechtbank van Eerste Aanleg te Brussel met bekendmaking van de gegevens van uw medisch dossier volgens de meest recente wet van medical disclosure in België in geval van juridische procedure tussen de zorgverlener en patiënt.

Zoals u het goed weet, in uw medisch dossier staat exact genoteerd wat er behandeld is, hoeveel vet verwijderd is, post-behandeling instructies op papier, uw gewicht-lengte-leeftijd en uw pre-operatieve foto's.

Zoals reeds geschreven is in onze officiële mededeling, u bent nooit bij ons op evaluatiegesprek geweest en hebt dit nooit aangevraagd terwijl u het recht had om dit gratis te verkrijgen.

Tenslotte verwondert het ons ten zeerste dat u zonder enige evaluatie emmers slijk op onze hoofden stort met laster en een woordenboek van de laagste rang (tenzij u echt psychische problemen heeft).

Voortaan houden wij alle communicatie met uw persoon uitsluitend via juridische weg.

Hoogachtend,
Directie van de BCAS Kliniek

Review: Zware oplichting

Geachte Mevrouw,

Hierbij bevestigen wij dat tijdens 12 minuten durende TELEFONSICH gesprek op zaterdag 26 november 2022 (zaterdag is en vrije dag) alle antwoorden op uw vragen worden gegeven door de plastisch chirurg van wacht. Het spijt ons als u de uitleg niet kunt begrijpen. De andere patiënten kunnen het blijkbaar wel, wij hebben geen klachten betreft informeren en dit gedurende 16 jaar. U legde ons uit over COVID maatregelen in Nederland en hoe moeten wij het toepassen in BCAS Kliniek is Brussel, België. U had moeilijk om te begrijpen dat Kliniek in Brussel, België is en niet in Utrecht (?). U hebt zelf vermeld dat u medisch ongeschoold bent. Zoals het tot 3 keer naar u toe uitgelegd is tijdens telefonisch gesprek door chirurg zelf het is beter dan dat u de infobrief van BCAS Kliniek aanvraagt via www.bcas.be waar u ons trouwens gevonden hebt en via onder pagina contacten uw vragen stelt. Wij slaagde in om dit 3 keer aan u mee te delen maar u begreep blijkbaar niets van. Het is spijtig gezien dat u de infobrief rustig zou kunnen lezen en dan BEGRIJPT u het tenminste beter VOOR u uw mening op sociale media begint TE VENTILEREN over narcose en dergelijke wat bij ons NOOIT gedaan wordt en op deze manier de lezers VERKEERD INFORMEERT en in verwarring brengt . Het is niet correct. Begrijpt u ons niet verkeert mevrouw, met al respect maar wij kunnen de cognitieve vermogen van uw niet vergroten en dit tijdens de eerste informatief telefonisch gesprek van 12 minuten. Gelukkig bent u bij ons in de Kliniek NOOIT geweest en NOOIT behandeld. Wij hopen dan de andere lezers dit wel kunnen begrijpen.

Hoogachtend,

Directie van BCAS Kliniek
Brussel, 26-11-2022