oplichters

flinndal zijn absolute oplichters, eerst krijg je een proefverpakking en dan zit je vast aan een abonnement voor maanden, probeer er af te komen maar inmiddels incasso aan de deur en zeer intimiderend.

vermoed ook dat de poef verpakking anders was dan de latere producten, werkt total niet

Sterke punten
niet een

Zwakke punten
werkt niet,
klant onvriendelijk

Bezoek Flinndal Reviews over Flinndal

4 reacties

Hmm, vreemd. Ik kon het heel eenvoudig stopzetten toen ik belde. Mocht zelfs kosteloos mijn verpakking houden.

Geachte mevrouw Jona de br,

Wij vinden het jammer om te merken dat bij u de indruk heeft kunnen ontstaan dat u aan onze producten vast zit.
Bij Flinndal kunt u producten los bestellen of kiezen voor herhaalgemak.

Als er sprake is van herhaalgemak (vervolgzending) dan zijn wij daar altijd heel duidelijk in, zie ook onze website www.flinndal.nl.
Ongeacht waar u voor kiest, los bestellen of met herhaalgemak, u zit bij ons nooit ergens aan vast.
Herhaalgemak stopzetten, uitstellen of wijzigen kan eenvoudig en altijd (24/7, via Mijn Flinndal, op www.flinndal.nl) of telefonisch (0800-7080, gratis, werkdagen van 9-19 uur).
Bovendien mag elk Flinndal pakket altijd tot 30 dagen na ontvangst gratis worden teruggestuurd. U krijgt dan het volledige aankoopbedrag terug.
(Dat is een zeer ruime retourtermijn, wettelijk is die slechts 7 dagen).

Krijgen wij geen stopzetting binnen en/of wordt het pakket niet (tijdig) retour gestuurd, dan gaan wij ervan uit dat het ontvangen pakket gewenst is en het dus ook netjes betaald zal worden. Als dan geen betaling volgt, dan verzoeken wij eerst via een aantal herinneringsbrieven tot betaling. Pas daarna schakelen wij een incassobureau in.

U geeft aan dat onze producten niet werken. Van ‘werking’ kunnen voelen is bij voedingsstoffen (uit voeding of van welk merk voedingssupplementen dan ook) niet altijd sprake. Want eet u voldoende groente en fruit dan ‘merkt’ u daar ook niets van. Maar eet u structureel te weinig groente en fruit dan merkt u het uiteindelijk wel! Dat geldt dus ook voor onze vitaminen, ze helpen voor het behoud van gezondheid. Maar soms kan een verschil wel merkbaar zijn: Is er sprake van een tekort aan bepaalde voedingsstoffen in het lichaam, dan kunt u zich bijvoorbeeld futloos voelen. Als u dat tekort gaat aanvullen met vitaminen uit voeding en/of voedingssupplementen, dan duurt het vaak wel zo’n zes weken voordat zo’n stof in het lichaam weer op een goed peil begint te komen. Vanaf dan kunt u zich geleidelijk aan weer wat fitter gaan voelen. Gebeurt dat niet dan kan er een andere oorzaak zijn voor bijvoorbeeld dat futloze gevoel. In zo’n geval raden wij altijd aan om een arts te raadplegen, zodat gekeken kan worden of er geen medische oorzaak is. Wellicht kan dit in uw geval ook verstandig zijn.

Wij kunnen u aan de hand van uw gebruikersnaam in dit forum niet herkennen als klant. Wij verzoeken u daarom om even telefonisch contact met ons op te nemen (0800-7080 op werkdagen van 9-19 uur), zodat we kunnen bekijken waardoor het u niet gelukt is om bij ons kenbaar te maken dat u het pakket niet wilde, en met u tot een oplossing kunnen komen.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Pauline Nijssen
Manager Servicedesk Flinndal

Hoi Pauline,

je probeert een en ander goed te praten met bijvoorbeeld herhaal gemak, ik noem dat verplicht afnemen en geld van de rekening afschrijven en achter heel veel ingewikkelde juridische termen verschuilen,
zoek maar eens in Google op Flinndal en oplichters, dan staat het vol op kassa en radar, maar voor de rest zijn jullie een top bedrijf wat zeer dure supplementen levert tegen een veel te hoge prijs, oh ja en met weer een andere naam, waarom?
mij opa is er telefonisch ingetrapt en is daardoor 695 euro kwijt geraakt en nooit terug gekregen, dus bespaar me je praatjes, de feiten spreken voor zich

John

Geachte John,
Helaas zijn er bedrijven die abonnementen aanbieden waar je niet van af kunt voordat de abonnementsperiode verstreken is. Maar bij Flinndal is dat echt niet zo (zoals ook te lezen is in onze vorige reactie). We leggen het graag nog wat uitgebreider uit:
Naast eenmalig bestellen kun je kiezen voor herhaalgemak, Ons herhaalgemak is een dienst aan de klant waarbij we precies op de afgesproken tijd het volgend pakket sturen, dus zonder dat er door de klant steeds opnieuw besteld hoeft te worden. Veel van onze klanten vinden dat juist fijn, omdat ze dan niet telkens zelf hoeven te denken aan hun bestelling. Als de klant dat volgende pakket toch niet wilt, dan is er geen verplichting om het toch te nemen. Klanten kunnen namelijk altijd stopzetten voordat het pakket is verstuurd, of binnen 30 dagen gratis retourneren als het pakket wel verstuurd is. Er is dus geen afnameverplichting bij herhaalgemak. Pas als een pakket niet (tijdig) wordt teruggestuurd, is de klant geacht om te betalen.
U geeft aan dat er 695 euro aan kosten zijn gemaakt door uw opa. Om een dergelijk bedrag te besteden bij Flinndal moet iemand zeer lang klant zijn. Is uw opa dan al die tijd de producten blijven afnemen zonder ze eigenlijk te willen en zonder contact met ons op te nemen, of..? Wij begrijpen aan de hand van uw reactie dus niet precies wat u bedoelt. Was het misschien toch een ander bedrijf dan Flinndal waar u het over heeft? Want aangeven dat de producten niet meer gewenst zijn, kan bij ons heel eenvoudig: telefonisch (gratis 0800-7080 werkdagen 9-19 uur), of via de site, per mail of per post. En ook retourneren is gratis en gemakkelijk. Graag zou ik samen met u en/of uw opa willen kijken of we hier opheldering over kunnen krijgen. Als u dat ook wilt, zou u dan zo vriendelijk willen zijn om contact op te nemen met onze Servicedesk? U kunt ons gratis bereiken op werkdagen van 9-19 uur via 0800-7080 (vraagt u dan a.u.b naar Pauline). Ook kunt u ter attentie van Pauline een e-mail sturen ([email protected]).
Tot slot leg ik u graag alvast uit waarom Flinndal van naam is veranderd. U noemt dat we ‘alweer’ een andere naam hebben. Wij hebben echter maar één keer een naamswijziging gehad, omdat onze vorige naam niet geschikt was voor gebruik in sommige andere landen (al door een ander bedrijf in gebruik) en daarom zijn we al sinds 2007 Flinndal gaan heten zodat we in alle landen dezelfde naam kunnen gebruiken, daar hebben wij destijds al onze klanten netjes over geïnformeerd.
Ik hoor graag van u!
Met vriendelijke groet,
Pauline Nijssen
Manager Servicedesk Flinndal Nederland

Bezoek Flinndal Reviews over Flinndal

Schrijf een reactie op deze review

Stuur me een email als iemand een review schrijft over Flinndal
Stuur me een email als iemand reageert op mijn review
Ik ga akkoord met de Algemene Voorwaarden